PÅ TOPPEN AF TOMMERUP ST.
- velkommen på Højsletten -




NYHEDSBREV APRIL 2025

Kære Naboer

Tak for fint fremmøde på årets generalforsamling. Der er udsendt referat af mødet og budget. Stor tak for indsatsen til Andreas i nr. 32 som afgående bestyrelsesmedlem – og velkommen til Jesper i nr 24 som nyt bestyrelsesmedlem.

* KONSTITUERING. Bestyrelsen har konstitueret sig med samme opgaver som tidligere, se hjemmesiden her – og Jesper er valgt som næstforperson med de opgaver som Andreas varetog – også stor tak til Charlotte nr. 48 for revisoropgaver og velkommen til Hanne Arnsted i nr. 14 som ny Revisor.

* MØDEDATOER/ARBEJDSDAGE Kommende bestyrelsesmøder i 2025: 17. juni, 26. august og 4. november. Sig til, hvis I har emner, som vi skal drøfte. Vi opdaterer årsmødeplanen for bestyrelsen på hjemmesiden her – bemærk særligt, den kommende arbejdsdag, lørdag den 24. maj – vi håber på god deltagelse. Opslag om tider og opgaver følger – bl.a. skal kvasehegn ved transformatoren forbindes. Noter allerede nu datoen – også datoen lørdag, den 27. september skal reserveres til arbejdsdag.

* GRØNNE AREALER. Begge arbejdsdage er en god anledning til at snakke fremtidige løsninger for vedligehold af de grønne arealer. Bestyrelsen har modtaget tilbud på evt. fremtidig robotløsning (+200.000 kroner) – nu ser vi på alternative løsninger og tilbud. Tag fat i Kasper i nr. 2 eller Frank i nr. 3 med jeres gode ideer.

* STIERNE mod Teglbakken står periodevis under vand, mangler grus og vedligehold. Vi bokser med kommunen for at holde dem op på vedligeholdet af stierne … kommunen finder dem i fin stand! Men vi giver ikke op så let … mere følger.

Husk at tage et kig på vores hjemmeside: www.hoejslettennet.dk hvor du kan finde både vores vedtægter, tidligere referater - og også bestyrelsens forretningsorden – se bare her: Bestyrelsen  

Vi ses til havedagen lørdag, den 24. maj. 

Fortsat god dag, rigtig god påske til alle
Dbh
Bestyrelsen, Højsletten, Etape 1


NYHEDSBREV - 11. januar 2025

Kære naboer,

Rigtig godt nytår. I får hermed lige en kort nytårsstatus 2025 fra bestyrelsen:


* VEJE:
Vi arbejder fortsat med at fastlægge en fremtidig plan for vejvedligehold – og om garantiforhold ifm. afslutning af opgaven – og vil på den kommende generalforsamling fremlægge vores udspil til fremtidigt vedligehold.

- Vintervedligehold. Hver især har hver enkelt grundejer som bekendt ansvar for snerydning og glatførebekæmpelse ud for egen parcel. Vi har drøftet muligheder/interesse for fælles indsats vedr. vinter vedligehold – f.eks. opsætning af fælles grus container e.l.- og f.eks. ved rondellerne. Foreløbigt har vi skudt dette til hjørnespark – og vil tage det op til almen drøftelse på generalforsamlingen for at vejre interessen og også fremme gode ideer. Så lad os få jeres gode forslag og ideer på dette område også!


* STIER:
Bestyrelsen har efter godt 5 måneders ihærdig rykken endelig haft kontakt med forvaltningen i Assens - ikke mindst for at få kommunen til at fremme vedligeholdet af stierne. Dette, så de får samme standard, som da vi selv sørgede for vedligehold. Vi har aktuelt særlig gjort opmærksom på den ”akutte tilstand” på stiområderne bag nummer18 – 24 og nummer 3 til 11. Kommunen har nu givet tilsagn om at få dette klaret snarest muligt.

Vi har også generindret vores ønske om at få opsat nogle offentlige affaldsspande i forbindelse med vores stier. Som bekendt giver øget ”trafik” - efter stierne er blevet åbnet, også flere efterladenskaber. Også her har kommunen reageret positivt – og vil snarest muligt tage action på dette også.


* KVASEHEGN: 
Har du et juletræ, som du gerne vil af med, så læg det gerne nede ved siden af vores kvasehegn bag nummer 7 – 9 … vi vil se om det er muligt at genbruge sådanne ifm. udvidelse af kvasehegnet … UNDLAD venligst at smide juletræer op i selve kvasehegnet … og det samme gælder også græsaffald. Græsaffald skal heller ikke smides i kvasehegnet, men ligger egentlig bedst, der hvor det er afklippet, fortæller folk med forstand på dette 😊. (godt at vide inden græssæsonen starter igen)


* GENERALFORSAMLING Indkaldelsen til årets generalforsamling er på trapperne. Som tidligere varslet gennemføres den tirsdag, den 11. marts 2025 Kl. 19:00 på Tallerupskolen (nærmere følger). Vi håber på et godt fremmøde, der er mange gode sager på dagsordenen – og herunder også mulighed for at kommentere på f.eks. bestyrelsens forretningsorden, fremtidige planer/muligheder omkring vedligehold af fællesområder og frem for alt en fremragende mulighed for at komme med jeres egne gode forslag og ideer til at gøre omgivelserne på Højsletten endnu bedre.

Husk at tage et kig på vores hjemmeside: www.hoejslettennet.dk hvor du kan finde både vores vedtægter, tidligere referater - og også bestyrelsens forretningsorden – se bare her: Bestyrelsen

Fortsat godt nytår – og på gensyn den 11. marts kl.19:00 til Generalforsamlingen
Dbh
Bestyrelsen, Højsletten, Etape 1


NYHEDSBREV  - 7. november 2024

 

Kære Naboer,

Hermed en kort, lige før det bliver vinter, opdatering:

  •  HAVEDAG. 1000-tak for godt fremmøde og også stor virkelyst på vores havedag i slutningen af september. Det gav lige det ekstra, der skulle til for at få trekanter beplantet – og rondeller shinet up. Tak for   det. Der er fortsat et uafhentet skuffejern. Det står ved garagen i nr. 10 til afhentning af rette ejermand.
  •  HJEMMESIDE. Nu er foreningens nye hjemmeside på nettet. Du finder den her: www.hoejslettennet.dk  Her kan du finde frem til bestyrelsen. Brug gerne kontaktsiden – eller tag direkte personlig kontakt. Du kan også finde alle foreningens centrale dokumenter, referater og regnskaber mv. og information om      veje, grønne arealer – og har du en historie – eller et godt foto, som du gerne vil viderebringe – eller måske endda et godt forslag til hjemmesiden i øvrigt, så giv meget gerne lyd om dette.

Vi siger stor tak til Winnie for at virkeliggøre hele hjemmeside-projektet og Ole for at bidrage med bl.a. dronefoto med musik på 😊.

Vi håber, at hjemmesiden vil blive taget godt imod og brugt flittigt.

  •   FORRETNINGSORDEN. Bestyrelsen har på sit møde i november vedtaget en forretningsorden for sit virke.

Forretningsorden er et centralt dokument, der fastlægger, hvordan bestyrelsens arbejde skal udføres. Det fungerer også som en guide til både nye og eksisterende medlemmer - og sætter bl.a. regler for økonomiske disponeringer ud over budgetterede, der er generalforsamlings godkendt. Forretningsordenen er med til at sikre, at arbejdet i bestyrelsen foregår struktureret og på et oplyst grundlag.

Du kan finde forretningsordenen på hjemmesiden – og vi fremlægger den også til evt. debat, når vi mødes til generalforsamlingen i marts måned.

·     TAG GERNE KONTAKT hvis der er noget vi kan hjælpe med – og noter gerne allerede nu, at årets generalforsamling er planlagt til gennemførelse tirsdag, den 11. marts 2025 på Tallerupskolen – meget mere følger om dette på et senere tidspunkt

 

Fortsat god dag
Dbh
Bestyrelsen, Højsletten, Etape 1

NYHEDSBREV 26. september 2024

Kære Naboer,
Lige inden vi ses til fælles havedag på lørdag en kort opdatering:
  • DRONEFOTOs Vi tager dronefotos til den nye hjemmeside: søndag, den 29/9 ca. kl. 14.00 - tag fat i Frank i nr. 3, hvis I evt. måtte ønske at jeres hus evt. ikke kommer med.
  • VEJE. Arkil har foreløbigt meddelt, at de har afleveret vores veje. Der er skrevet til Vej og Park om de har modtaget en færdigmelding - og det samme har vi skrevet til Fjernvarmen om - dette bl.a. med bemærkning om af visse vejfelter skal genopmales ...
    Den gode nyhed er, at vi har fået Munck Asfalt til at vurdere kvaliteten af det udførte arbejde - og vejenes tilstand i øvrigt. Og de betegner vejanlæggene som værende i endda meget fin form. Der er nogle områder med nogle revner, der dog intet har med fjernvarme-projektet at gøre, og dem holdes der godt øje. Vi satser vi på at få disse udbedret i det tidlige forår efter rådgivning fra Munck Asfalt.
  • GRØNNE OMRÅDER. Gartneren - som i øvrigt gør et rigtig fint arbejde, har kontrakt, der indbefatter 2025. Vi har en række ideer til hvordan vi inden udløb og herefter kan arbejde på at reducere på omkostninger til vedligehold - og også en idé om robotter til at løse noget af opgaven. Så lad snakken gå om evt. muligheder, når vi mødes til havedagen på lørdag- så fortsætter vi debatten i bestyrelsen, der mødes den 6. november … sig til, hvis du syntes, at der skal tages emner op.
Vel mødt på lørdag,
Dbh
Bestyrelsen, Etape 1

NYHEDSBREV AUGUST 2024



Kære naboer,

Hermed en kort sen-sommer-august-2024-status fra Bestyrelsen:


VEJENE: Som I sikkert allerede har bemærket, er der nu streget op, så man kan se, hvor der vil blive lagt nyt slidlag på vores vejanlæg. Arkil påregner, at færdiggøre anlægget – efter planen med start i næste uge. Vi kan fra vejudvalget melde om et rigtig godt samarbejde og god dialog med Arkil – og mener, at de krav, vi har gjort gældende, også bliver tilgodeset.I tillæg til udbedringen har foreningen, fra Arkil, modtaget et beløbet stort 10.000 kroner. Dette for gene, ulemper og småridser i vejene, hvor asfaltering ikke er aktuel … det beløb reserveres nu regnskabsmæssigt som et første indskud til det kommende vedligehold af vejanlægget. Vi holder godt øje med Arkil – og det endelige resultat – og regner med, at vi på vores kommende generalforsamling i foråret kan have et godt grundlag at fastlægge en fremtidig plan for vejvedligehold. Kontakt gerne Kasper i nr. 2 eller Gert i nr. 10, hvis du har spørgsmål ifm. vejene.  

SOMMERFEST: Grundejerforeningen støtter også i år årets sommerfesten, den 31. august. Sammen med etape 2 dækker foreningerne udgifter til telt, andel af bespisning og småudgifter. Tak til sommerfestudvalget og også tillykke med et stort fremmøde.

NÆSTE HAVEDAG: Så er det tid at finde det gode humør og det store engagement frem til vores næste havedag. Det bliver lørdag, den 28. september - 09:30 – 12:00, hvor det atter er tid til at top-tune vores grønne områder. Nærmere følger om mødested. Opgaverne følger nedenfor … så slå allerede nu kryds i kalenderen, så I ikke går glip af denne gode mulighed for at forskønne vores omgivelser - og samtidig få en snak med de mange gode naboer. Opfølgning på Facebook.
1. Efterplanting i trekanterne
2. Beskæring af træer i rondellerne
3. Oprensning af brostens rendesten/vandrender i ellipser
4. Trimning rundt om lygtepæle

HJEMMESIDE: Bestyrelsen arbejder nu konkret videre med ideen om at lave en hjemmeside for foreningen - og det inden for en overkommelig økonomisk ramme. Det gælder fortsat, at alle gode ideer til indhold er velkomne. Nærmere følger.

STIERNE: Bestyrelsen vil igen rette henvendelse til Teknisk Forvaltning i Assens. Dette for at få opsat nogle offentlige skraldespande i forbindelse med vores stier. Øget ”trafik” efter stierne er blevet åbnet giver flere efterladenskaber – og det fra både to og firbenede væsner. Vi satser på, at flere skraldespande vil afhjælpe/reducere dette problem – evt. sammen med ny skiltning, der opfordrer til at holde områderne pæne og fri for affald og efterladenskaber.

Vi ses til fælles-arrangementerne
FORTSAT RIGTIG GOD EFTERSOMMER fra Bestyrelsen


NYHEDSBREV MAJ 2024


Kære Naboer


Tak for stort fremmøde på årets generalforsamling – og for den gode debat og aktive deltagelse. Der er udsendt referat af mødet, budget og reviderede vedtægter - også en orientering om opgavedelingen og årsmødeplan for den nye bestyrelse. Det tegner lovende!

 

Særlig meddelelse er udsendt om den kommende arbejdsdag, lørdag den 25. maj – vi håber på god deltagelse.

 

Stor tak for indsatsen til de afgående bestyrelsesmedlemmer

·         Lasse Sell i nr 1,

·         Ulrik Nandakuma Jørgensen
   Olesen i nr 19 - og til

·         Dennis Michelsen i nr. 38

 

Inspireret af forslag på generalforsamlingen undersøger vi lige nu hvad en hjemmeside kan gøre af godt for os – både som alles arkiv for referater, vedtægter, regler og bestemmelser samt økonomi - og nok så vigtigt som informationssted for arrangementer, grønne områder, vejanlæg osv osv.

 

Har du en god idé til indhold – eller er du ferm til at bygge en web-side op, så skriv gerne til mig – eller grib telefonen 2616 0494.

 

Vi ses til havedagen den 25. maj – god sommer til der måtte være forhindret denne dag

 

Dbh

//Gert Kyster
Højsletten 10